Giacomo Puccini, kelle sünnist möödub detsembris 160 aastat, unustuse üle kurta ei saa. Alanud ooperihooaega võib meie kahes kutselises ooperimajas nimetada tinglikult Puccini omaks, sest koguni kaks kolmandikku uuslavastusest (ehk numbriliselt kolmest kaks) on tema teosed. Esimene neist – «Tütarlaps kuldsest läänest» (1910) – esietendus reedel Estonias.
Tellijale
Võllapuu kui ühiskondlik hügieenivahend?
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vanasõna «igal linnul oma laul» kehtib vähemalt osaliselt ka ooperiheliloojate puhul, kes kõik kirjutavad ühel või teisel moel läbi elu, hoolimata oma teoste erinevatest tellijatest, libretistidest ning pealkirjadest, ühte ja sedasama ooperit, püüavad nootides sama sinilindu. Ning seega pakuvad tuntud komponistide vähemtuntud (loe: vähemõnnestunud) teosed huvi üksnes ajaloolisest perspektiivist (kui tunnistused meistri käekirja kujunemisest ja muutumisest ning ajastu esteetilistest standarditest), nende iseseisvat kunstilist väärtust devalveerib suurema tuntuse saavutanud (loe: paremini välja kukkunud) õdede-vendade olemasolu.