Ükski kohalik artist või lugu pole olnud ammu nii vastupandamatul ning tervet mõistust eiraval moel cool kui Nublu ning tema «Öölaps» ja «Mina ka» (kusjuures minu isiklik lemmik tema repertuaarist on hoopis kuu aega tagasi avaldatud «2 quick start»). Cool’indus on artistile kõva, ehkki kiiresti (ning sageli pöördumatult) käest kaduv kapital. Imeteldagu ja hinnatagu teda, kuni ta kestab.
Nublu on uue põlvkonna hääl ja nägu, mis on omamoodi paradoks. Sest tal pole õigupoolest kumbagi, ei häält ega nägu. Üksnes halvasti artikuleeritud pomin ning suured suusaprillid ja kulmudeni tõmmatud kapuuts. Ning repertuaaris vähem lugusid kui tema peamise sihtgrupi liikmetel keskmiselt eluaastaid (pakun, et see arv on umbes kümme).
Nublu on oma identiteedi ehitanud suuresti anonüümsusele. Tema artistikuvandis pole ühtegi teravat nurka. Ühtepidi on siin seesama naeruväärsuseni armas egotripp, mis hiphopis ikka. Aga voolava, eestlibiseva subjektiga, kelle väljaütlemised jäävad olmelisele tasandile, väsitamata liigse isiklikkuse, tunde- ja mõttesügavuse, ühiskonnakriitilisuse ja/või roppuse pretensiooniga. Ammugi ei soovi ega proovi Nublu olla järjekordne hilisteismeline kolkagangster. Ning mis peaasi: Nublu ei räpi kuulaja suhtes ülalt alla: ei õpeta, moraliseeri, ähvarda, ei pritsi läbi sõnade tatti. Tean enese näitel, et inimestele see meeldib. Seda enam, et seda kohtab räpižanris kahetsusväärselt harva.
Pominaräpp on suuresti nohikuräpp. Ning sellisena kergelt eneseirooniline. Mis teeb ta teatud mõttes immuunseks võimaliku kriitika suhtes. Sest selles žanris ei saa justkui läbi kukkuda, kuna võimalik (ning otsapidi kohustuslik?) äpardumine on sinna juba sisse lavastanud, see on mitte üksnes osa mängust, vaid ka mängu ilust. Latt, millest üle hüpata, on pandud nii taustabiitide, sõnade, esituse kui ka muusikavideote professionaalse teostuse osas teadlikult hästi madalale. Selles kõigis on midagi armsalt ja autentselt toorest ning demolikku.