...visaku esimene kivi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sander Rebane ja Meelis Rämmeld Endlas esietendunud Marius von Mayenburgi näidendis «Märter».
Sander Rebane ja Meelis Rämmeld Endlas esietendunud Marius von Mayenburgi näidendis «Märter». Foto: Mats Õun

Saksa ühe enimmängitud nüüdisaegse näitekirjaniku Marius von Mayenburgi lavastamise tuhin on jõudnud ka Eestisse. Lühikese aja jooksul on välja tulnud kolm tema näidendit: «Perplex» Polygoni Teatris, «Märter» Endlas ja «Monument» Von Krahli Teatris (viimane esietendub homme), 2013. aastal etendus Ugalas tema «Kolemees». Midagi on õhus. Pole tavapärane, et nüüdisaegne mitte-angloameerika näitekirjanik saab Eesti teatris nii palju tähelepanu (teiseks selliseks hoogsalt mitmes teatris korraga lavastatavaks autoriks on prantslane Florian Zeller).

Mayenburg on minu arvates praegu üks parimaid näitekirjanikke. Tema näidendites toimetavate tegelaste silme läbi avaneb tänapäeva ühiskond kogu oma kirevuses. Autor on ühiskonnale diagnoosi andmisel täpne, tema skalpell lõikab teravalt. Ta lahkab tänapäeva inimese identiteedi, tõe suhtelisust ja selle pidevat muutumist. Mayenburgi näidendid tungivad üdini just siin ja praegu. Need on virtuooslikult kirja pandud, dialoogid on kiired, teravad ja tempokad.

Tagasi üles