Miks «Pank» on parim sari, mis Eestis tehtud (4)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sergo Vares Toomas Pisukesena sarjas «Pank».
Sergo Vares Toomas Pisukesena sarjas «Pank». Foto: Jekaterina Abramova.

«Pank» on õnnestumine, aga see ei tähenda, et stsenaristide Tarmo Jüristo ja Eero Epneri ideel põhinev kümneosaline sari oleks ideaalne. Ei, puudusi on seal mitmeid, olgu siin ära nimetatud näiteks erinevate režissööride tehtud osade ebaühtlane tase, kohatine venivus, aga ka liigne vindi üle keeramine.

Võib-olla mõnele vaatajale on suur pettumus seegi, et tegijad on loobunud ajastutruudusest ja kujutatu on äärmiselt teatraalne. Minu silmis on see plussiks.

Olen ära näinud kõik osad ning seetõttu julgen väita, et «Pank» on parim sari, mis Eestis tehtud. «Panga» tugevus peitub tervikus, selles, kuidas on suudetud minevikust rääkides kõnetada tänast päeva.

«Pank» tegeleb (minule isiklikult) oluliste teemadega: kuidas inimesed annavad millelegi oma südamevere, see miski sööb ja kosub ja imeb needsamad inimesed kuivaks. Kasvades muutub see miski millekski hoopis muuks ja võõraks ja sa ei saa enam aru, kuhu oled sattunud.

Tagasi üles