Michał Dobrzyński «Tango» on ooper, milles pole ühtegi positiivset tegelast, mis teeb selle minu jaoks ääretult sümpaatseks. Sest positiivseid tegelasi on narratiivse vormiga kunstiteosed paksult täis – neid üllaste mõtete, tunnete ja tegudega karaktereid tegutseb arutul hulgal nii raamatulehekülgedel, teatrilaval, teleekraanil kui ka kinolinal. Nad peaksid pakkuma eeskuju, usku ja lootust, aga mõjuvad hoopis tüütult ja väsitavalt, sest on ebausutavad, kuidagi ajast ja arust.
Ma ei tea, kas või kuivõrd sobib «Tango» Poola Vabariigi 100. sünnipäeva tähistamiseks (aga just sel puhul see Estonias Varssavi Kammerooperi külalisesinemisena etendus), küll aga olen kindel, et see on ideaalne teos pühitsemaks 21. sajandit, mis on jätkuvalt nii mõtete kui tegudega 19. sajandis elava ooperižanri jaoks kätte jõudnud kuidagi liiga äkki, lausa pooleldi märkamatult.