Kui tulla koorimuusikast kaugemale pop-rock´i maailma, siis milline muusika siiani inspireerib?
Fännasin blues´i tegijatest Stevie Ray Vaughani, ka Robert Fordi, kes ei ole väga tuntud, aga tema jazz´ilik käsitlus mulle tohutult meeldib. Kõige klassikalisem on võibolla B. B. King ja 50-ndate ja 60-ndate blues. Pink Floyd on omamoodi geniaalne, minu jaoks kõige olulisem ja seetõttu lemmikuimaks on saanud nende plaat «Wish You Were Here». Kunagi, kui isa selle plaadi mulle Rootsist tõi, siis kartsin, et kuulan selle lihtsalt ribadeks ning salvestasin selle igaks juhuks magnetlindile ümber.
Eesti Teaduste Akadeemia meeskoor, Eesti Teaduste Akadeemia naiskoor, RAM, Virumaa koorid, kuidas ennast nende vahel jagate?
Mulle tundub, et harjutakse selle teatud elu ja töötegemise rütmiga ära. Võti, kuidas seda kõike jõuda, on oskus automaatselt reageerida ja seada fookusesse üks ja seejärel teine koor. See on kindlasti välistatud, et ollakse aastaid ja aastaid harjunud töötama ühe-kahe kooriga ja siis järsku tuleks selline koormus, nii oleks kuu ajaga haiglas. Aga see koormus tekkis koguaeg sujuvalt juurde. Vaba aeg ja puhkeaeg on küll väga suur defitsiit, seda tuleb tunnistada.
Tuleme konkreetsemalt ETAMi juurde: mäletate esimest muljet ETAMist?
Olen praeguseks 24 aastat selle kooriga seotud olnud ja see on kindlasti üks koor, mis on mind tohutult palju mõjutanud. Koor on ju inimesed, mis siin pikalt keerutada ja need inimesed on erilised. Minu suur lugupidamine ja austus selle koori vastu on olnud esimesest kokkupuutest alates: kogu mõttetegevus, väljendusoskus, mingisugune eriline härrasmehelikkus. Nad olid kõik Eesti aja mehed ja see eestlus oli see, milles väga palju seisneb ka ETAMi erilisus, see aatelisus, isamaalisus, mis on selle koori fundamentaalne väärtus. Ja see esimene kokkupuude, see oli minus tükk aega teravalt kohal.