Lembit Petersoni kuningas on vana mees, kes kaotab järk-järgult kontrolli oma mõistuse üle. Liikudes ühest hullusehoost teise, libiseb tal käest kontroll maailma ja iseenda üle. Kuid mida kaugemale kuningas reaalsusest nihkub, seda detailitäpsem ja lihvitum, seega ka rikkam on Petersoni mäng. Sõna «mäng» kasutamine on siin aga eksitav, sest Peterson ei mängi, ta loob illusiooni: Theatrumi saalis eksleb – nii füüsilises kui ka vaimses ruumis – maailmaga sideme kaotanud inimene.
Baitšeri lavastuse avastseen on väga uhke, Lembit Petersoni esimeses ilmumises «kõrgelt ülevalt meie sinu peale vaatame» on üleolevat enesekindlust, muinasjuttude kurja kuninga hoiakut. Võimu. Peterson kehtestab end ruumis just võimuna, absoluutse tõe teadjana, hirmuvalitsejana. Kui kuningas käsib tütardel armastust avaldada, särab Petersoni nägu nagu ulakal poisikesel, ta on ärevuses-elevuses eesootavast kiitusest ning naudib alamate lipitsemist ja iseennast selle keskel.