Möödunud nädal viis päevase vahega meie hulgast kaks suurt Euroopa kinomeistrit: inglase Nicolas Roegi ja itaallase Bernardo Bertolucci. Kuna Bertoluccist on räägitud üksjagu rohkem ja julgen ka kerge kahtlusega väita, et popkultuuri mõistes on 90 aasta vanusena surnud Roeg tähtsam, vaatame natuke inglase loomingule ja tähendusele tagasi.
Tellijale
Aja auk. Režissöör, kes ei tahtnud olla ajast ees
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui tehakse kõigi aegade parimate briti filmide edetabeleid, juhtub küllalt sageli, et Roegi Veneetsias filmitud ja kindlasti üks parimaid Veneetsia kujutamisi kunstis, labürintlik «Don’t Look Now» (1973) tunnistatakse neis parimaks ning küllaltki kõrgel kohal on enamasti ka režissööri debüütfilm, popkultuuri ikoon «Performance» (1970), peaosas Mick Jagger ja kõrvalosas Anita Pallenberg (neist mõlemast on «Aja auk» ka eraldi kirjutanud). «Performance’i» lõiku «Memo from Turner» peetakse ka üheks muusikavideo žanri suunanäitajaks.