Nädala plaat: Tommy Cashi uus inimene

Janar Ala
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tommy Cashi albumilt «¥€$» pärinevale loole «X-Ray» tegi artist video.
Tommy Cashi albumilt «¥€$» pärinevale loole «X-Ray» tegi artist video. Foto: Kaader videost

Lisaks paljule muule annab Tommy Cashi uus plaat inimesele harukordse võimaluse, mida peaks ära kasutama: võimaluse näha tulevikku kõige otsesemas mõttes. Antud välja aasta lõpus, peaks „¥€$“ hakkama tegusid tegema ikkagi pigem aastanumbri 2019 sees.

Tegusid sellelt plaadilt loodetakse ja loodan seda minagi, sest see on lihtsalt tugev plaat. Tugev, tihe, elektriline; heliliselt, emotsionaalselt ja vist ka kontseptuaalselt mitmekesine; igati läbi tunnetatud, metamorfeeruv; kuulajasõbralik, ent siiski teravate nurkadega; ilma ühegi loota, mille kohta tahaks öelda, et see oleks nüüd võinud plaadilt välja jääda; see on terviklikult teostatud küberkeha.

Üksvahe kippus jääma mulje, et Tommy Cash ekspluateerib liiga palju seda postsovetlikku, „Ida-Euroopa kui metsiku teise“ klišeed. Õnneks on uuel plaadil sellega pidama saadud. Vaid paaris loos esineb ta selle natuke häirivas pseudovene aktsendiga, mis brändina vast töötas hästi, lubas eristada ja esitleda ja mis väikestes annustes on rõõmustav osake Tommy Cashi ökoloogia üldises liigirikkuses. Eks näitab seegi, et Tommy Cash on ikka modernist, või kui lubate, siis futurist, kes mõtleb pigem tulevikule, kui soojendab vana mineviku kapsapada üles.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles