:format(webp)/nginx/o/2019/01/18/11722988t1hcc0d.jpg)
Jaanuari algus on külm aeg, jõulud on möödas, päev on lühike, kuid ööbik, nagu on öelnud klassik, kevadet ei paista.
Just sellisesse aega paiskas 14. jaanuaril 1977 David Bowie oma plaadi „Low“, mida nüüdseks peetakse laialdaselt tema parimaks, ühtlasi pani see alguse tema kuulsale ja eksperimentaalsele ja võrreldamatule „Berliini-triloogiale“ („Low’le“ järgnesid „Heroes“ ja „Lodger“).
Olukord oli Bowie jaoks tol hetkel selline, et oma eelmise plaadi „Station to Station“ tegemist ta ei mäletanudki, sest kokaiin võttis oma. „Mulle hiljem räägiti, et see tehti L.As, aga ega ma ise ei mäleta.“ „Station to Stationi“ kohta arvas kriitik Lester Bangs, et Bowiest on lõpuks saanud poosetaja asemel kunstnik. L.A ja kokaiin olid ta ära väsitanud, selle asemele olid sugenenud soov minna Euroopasse ja mingil moel sulguda. Ning minna ka kunstilises mõttes edasi. Lisaks märkimisväärsele kokaiinipõletusele oli see aeg tema jaoks keeruline ka kohtuprotsessi tõttu oma endise mänedžeri Tony DeFriesiga, kellele kuulus seni pool Bowie sissetulekutest. Muusik ei olnud sellise asjaga rahul ja tahtis orjastavatest tingimustest vabaneda.