Jaak Prints: Eesti teatrit vaevab mugavus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Jaak Prints leiab, et Eesti teatri väga suur probleem on kriitilise mõttevahetuse puudumine. «Kool saab mõista, et kahuriliha või tublide käsitööoskustega näitlejate asemel on vaja kasvatada inimesi, kes tahaksid maailma muuta.»
Jaak Prints leiab, et Eesti teatri väga suur probleem on kriitilise mõttevahetuse puudumine. «Kool saab mõista, et kahuriliha või tublide käsitööoskustega näitlejate asemel on vaja kasvatada inimesi, kes tahaksid maailma muuta.» Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Sügisest juhib lavakooli Jaak Prints. Intervjuu andmise lükkas aga Prints aega, mil ta on jõudnud end koolis toimuvaga kurssi viia. Oma õpetajalt Ingo Normetilt õppis ta, et enne mõtte või idee esitlemist tuleb sellele oma peas oponeerida, nõrgad kohad üles leida, vajakajäämised ja ebakohad kõrvaldada ning alles siis sellega teiste ette minna.

Kui Jaak Prints peaks ühesõnaliselt vastama küsimusele, mis häda eesti teatrit vaevab, siis ta vastaks – mugavus. «Oleme enesega liiga rahulolevad. Eesti teatri väga suur probleem on kriitilise mõttevahetuse puudumine,» ütleb Prints. 

Prints on kindel, et kriitilisust saab kool kasvatada. «Kool saab mõista, et kahuriliha või tublide käsitööoskustega näitlejate asemel on vaja kasvatada inimesi, kes tahaksid maailma muuta.»

Jaak Prints räägib suures intervjuus, mida ta soovib lavakunstikoolis muuta ning miks. Intervjuus tõstatab ta ka küsimuse, kas jaksame üleval pidada teatrialast kõrgharidust kahes ülikoolis? Vajame me igal aastal lõpetavat kursusetäit seltskonda näitlejaid?

Tagasi üles