Rahvusooper Estonia solisti, sopran Heli Veskuse tee suure muusika juurde on olnud pikk ning sel teel on ette tulnud nii mõndagi: ta on laulnud mudilasena laste ristsetel, paugutanud harjutamisest küllastununa trotslikult klaverikaant, maadelnud nii mõnegi oma lavakangelannaga proovisaalis nii, et on olnud tahtmine noodid igaveseks nurka visata… Kuid teisalt on talle osaks saanud õnn laulda ära iga laulja unistuste repertuaar, tal on koduteatris hooajal koguni kuus peaosa ning ta jõudis elu parimas vormis ka Suure Teatri lavale. Heli ütleb, et on põhjamaise loomuga, kuid naerusädemed ta silmis ja temast õhkuv energia laseb tüüne pealispinna alla aimata tulist laavat.
Heli Veskus: ma ei karda riskida ja meeletult tööd teha
Kauaaegne tutvus on põhjus, miks oleme Heliga sina peal.
Alles üleeile tähistasid rahvusooperi laval oma 50. sünnipäeva ühe oma armastatuima rolli – dramaatilise Toscaga. Mis rollis ja millal toimus sinu lavadebüüt?
Siinsamas, praeguseks juba kakskümmend aastat minu koduteatriks olnud Rahvusooper Estonia laval. See oli 1999. aastal, mil Mozarti ooperiga «Don Giovanni» tähistati maestro Eri Klasi 60 aasta juubelit, mina astusin üles donna Elvirana.
Mozarti oopereid iseloomustab eriline sädelus ja joviaalsus, kuid lauljale esitatakse näilise kerguse varjus väljakutseid, millega hakkama saamine polegi nii lihtne.
Mozartiga pole tõesti kerge! (Naerab.) Mozart distsiplineerib hästi n-ö suurt häält ja see on väga vajalik. Kogu etenduse vältel ajud ragisevad: kuidas sellest kõigest elegantselt läbi tulla.
Kui palun sul iseloomustada oma lauljakarjääri perioode, kuidas sa näed neid vaadatuna mitte rollide loetelu, vaid iseenda kasvamise ja arengu kaudu? Olid sa arglik debütant või bravuurikas lavade vallutaja?