Eksistentsiaalne otseütleja igaviku lävel

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Videoinstallatsioon «Kajakad», 2014.
Videoinstallatsioon «Kajakad», 2014. Foto: Kaader teosest

Jaan Toomiku 12. veebruaril avatud näitus «Mu lõpus on mu algus, mu alguses on mu lõpp» Kaasaegse Kunsti Muuseumis Moskvas on kahtlemata väga tähelepanuväärne. Pealkirja andis siinsele väljapanekule kuraator Viktor Misiano. See tuleneb prantsuse 14. sajandi poeedi ja helilooja Guillaume de Machaut' rondeau’st, mis oli rajatud muusika taaskordamisele esialgsele täpselt vastupidises järjekorras.* Just nõnda hakkavat ka Toomiku loomingus silma pidev ühe ja sama teema korduse motiiv.

See on ka selgelt retrospektiivne väljapanek – ehkki siin on ka uusi teoseid, mida meie publik ei ole seni näinud –, hõlmates töid peaaegu tervelt kunstniku loometeelt.

Teet Veispak arvustab skandaalse kunstniku suurepärast isikunäitust.

Tagasi üles