Ometi on näha, et Peele on oma filmis kõik väga hoolikalt, kohati isegi intellektuaalselt kokku pannud. «Meis» on kõik tähenduslik ning peensusteni läbimõeldud – loo vorm on sisuga vastavusse viidud. Siin on huvitavaid detaile, mida ei pruugi esimesel vaatamisel tähelegi panna. Ammu enne, kui punasesse riietatud teisikud kohale ilmuvad ja teisi kääridega taga ajama hakkavad, kohtab filmis topelduse motiivi. Pea kõik, mida me filmi esimeses pooles kuuleme ja näeme, saab endale teises pooles isevärki tontliku kaja, mis kogu eelneva uude konteksti seab. Mõni motiiv mõjub ka oma ainulisuses löövalt: näiteks on eriti mõjuv stseen, kus Wilsonite pere liigub rannas, ent kaamera positsiooni tõttu jääb vaatajale mulje, justkui kõnniksid nende pikad varjud nende asemel.
Foto- ja filmikunst olid ju murrangulised selle poolest, et suutsid inimese keha pea täielikult jäädvustada (ometi on selles representatsioonis alati midagi tehislikku), mistõttu on teisikute hirm nendesse meediumitesse vaat et olemuslikult sisse kirjutatud. Eriti filmikunstis on võimalik see universaalne alateadlik hirm efektide abil eksternaliseerida, st muuta väliseks, tajutavaks ja materiaalseks.
Igasugune tervik, kogukond või (kujuteldav) ühtsus põhineb alati võõra kujul. Vastandus «oma» ja «võõra» vahel on semiootiliselt üks vanimaid, et mitte öelda vanim. Kujuteldav võõra figuur ongi mingis mõttes see, mis tagab ükskõik millise (ehk siis ka kujuteldava) identiteedi – see seob mistahes heterogeense paljususe piiritletud tervikuks. Siit ka põhjus, miks hästi toimivad süsteemid sisaldavad alati ka endaväliseid elemente. Selles mõttes on huvitav, kuidas «Meie» selle vastanduse põhjalikult sassi lööb – võõrad oleme nüüd justkui meie ise.
«Meie», USA 2019
Režissöör ja stsenarist Jordan Peele
Osades Lupita Nyong’o, Winston Duke, Elisabeth Moss ja teised
Kestab 1 tund 56 minutit