Oma filmides põimis ta sageli kokku dokumentalistika, feministlikud ja ühiskonnakriitilised teemad ning eksperimentaalsed loojutustamise viisid. Samas kasutas ta oma mängufilmides sageli dokumentaalfilmidele omast stiili ja võttestikku. Varda filmograafias on üle 50 linateose. Eelmisel aastal sai temast filmiga «Palged, paigad» ametlikult vanim inimene, kes on nomineeritud Oscarile.
Agnès Varda sündis 1928. aastal Belgias. Ülikoolihariduse omandas ta Prantsusmaal Sorbonne’i ülikoolis kirjanduse ja psühholoogia erialal. Noor Varda hakkas filme tegema ajal, mil mõte naisrežissöörist tundus enamikule mõeldamatu. Esialgu keskendus tulevane auteur oma loomingus küll fotograafiale, ent laiem tuntus saabus juba esimese filmiga, 1954. aastal valminud teosega «Le Pointe Courte». See räägib väikeses kalurikülas elavast paarist ja nende igapäevamuredest. Filmis oli palju stilistilisi võtteid ja elemente, mis hiljem said omaseks prantsuse uuele lainele.
Järgnesid filmid kõikvõimalikel teemadel – alates kodutusest ja naiselikkusest kuni mustade pantrite liikumiseni. Alati oli aga ilmne, et Varda näeb asju omamoodi. Tal oli eriline oskus teha lõbusaid ja poliitilisi, südamlikke ja mässumeelseid filme. Ta ise nimetas oma filmitegemise stiili mõnikord cinécriture’ks, kuna see sõna ühendab endas nii kino kui ka kirjutamise.
Varda kohta on vahel öeldud, et ta suunas oma kaamera alati nende poole, kes tundsid end nähtamatuna. Varda ise on aga öelnud, et ei arva, et tal on olnud karjäär, vaid pigem oli tal maailm. Ja tõsi ta on – dokumentalistika ei ole ju kunagi tegelikult päris neutraalne või objektiivne, ehkki sellelt žanrilt seda justkui oodatakse. Varda filmid püüdsid alati kinni midagi olemuslikku, mis oli tema ümber, kuid tegid seda nõnda, et ühtlasi tuli nähtavale midagi, mida ükski teine inimene poleks sel moel märganud. Filmi(des nähtud) pilk moodustab subjekti ning siin pääsevadki mõjule filmitegija enese maailmataju ning elutunnetus. Ka reaalsus võib olla isiklik.