Ballett «Anna Karenina» küpses paar aastat

  • Teet Kase jaoks ei ole «Anna Karenina» romaan õnnetust armastusest,
  • Oma loominguga kodupubliku ette tulles on mul alati sees mingi eriline pabin.
  • Fenomene nagu Jõhvi Balletifestival võiks olla Eestis rohkem.

Aleassia Campidori (Anna) ja Alessandro Torrielli (Vronski) balletis «Anna Karenina» Vene Teatris.

FOTO: Tina Bychkova

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Teet Kask ütleb, et elus on oluline olla õigel ajal õiges kohas. Nii sai alguse ka Kase koostöö Balletto di Milanoga, sest mõni aasta tagasi oli Eestis külas teatri kunstiline juht Carlo Pesta, kellega Kaske tutvustas Eesti Kontserdi direktor Jüri Leiten. Mõttevahetusele järgneski Pesta ettepanek teha koostöös ühe Itaalia popp-bändiga ballett. See tundus Kasele küll huvitav, kuid siiski pakkus ta välja oma idee: Lev Tolstoi romaani «Anna Karenina» ainetel kirjutatud balleti libreto.

«Kui lugesin mõni aasta tagasi Tolstoi romaani, hakkasid mu silme ees iseenesest jooksma väga konkreetsed tegevuspildid. Võtsin n-ö kõik juhtmed seinast välja, jõin küünlavalgel teed ja keskendusin ainult kirjutamisele. (Naerab.) Kümme päeva hiljem oli libreto valmis, kuid see küpses ja ootas oma aega paar aastat,» meenutab Kask.

Tagasi üles