Arter käis külas seriaali-, näite- ja nüüd ka juba muidu kirjanikul Martin Algusel. Rääkisime keelest, teatrist, tunnustusest ja poliitikast. Maailmast oleks nagu pooltoonid hakanud ära kaduma, ütleb Algus ise. Ja sellest on kahju.
Laia publiku hulgas eelkõige seriaalikirjutajana tuntud Martin Algusele on kevad toonud rohkelt tunnustust. Märtsi keskel sai tema debüütromaan, põnevik «Midagi tõelist» kultuurkapitali aastapreemia, selle nädala alguses pärjati ta noortesarja «Miks mitte?!» eest Eesti filmi- ja teleauhindade jagamisel parima stsenaristi tiitliga.
Martin Alguse kaubamärk on mahlakas ja mõnusalt kulgev dialoog. Tema tegelased vestlevad päriselt, mitte ei vaheta tsitaate ega vaiki pikalt. Mees ise arvab, et omaaegne näitlejatöö oli see, mis õpetas teda dialoogide orgaanilisust hindama.
Avaldasite esikromaani «Midagi tõelist» ja saite kohe proosa kategoorias kultuurkapitali aastapreemia. Kas ootasite seda või oli see üllatus?
Ma ei osanud üht- ega teistpidi midagi oodata. Olen teinud teatris ja teles päris palju tööd ja tajun seal paremini, milline ühe või teise materjali vastuvõtt võiks olla. Aga kogu raamatu avaldamisega seotud protsess oli minu jaoks uus. Ma lihtsalt lootsin, et inimesed leiavad mu raamatu üles, elavad sellele kaasa, aga raamatuid, sealhulgas väga häid raamatuid, on lettidel ju tohutult palju.
Kõige rohkem kartsin, et minu raamatut ei panda lihtsalt tähele. Kartsin ka, et mõned provokatiivsed teemad tõukavad osa lugejaid pigem eemale. Ma ei unistanud auhindadest, olin lihtsalt õnnelik, kui keegi ütles, et luges seda ja talle meeldis väga.
Ja siis ikkagi aastapreemia?
Mul oli nii hea meel juba siis, kui nomineeriti, see aitab lugejal raamatu üles leida. Aga aastapreemia oli ikkagi suur üllatus.