Pastelne ja kaunis megamix

Maria Helen Känd
, kultuuriajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jaanus Samma, «Muuseumivitriin (Tähevaatlus) 1», akvarell, pigmentfoto, 2019.
Jaanus Samma, «Muuseumivitriin (Tähevaatlus) 1», akvarell, pigmentfoto, 2019. Foto: Anu Vahtra

Grupinäitus «Post Winter Mixtape» tunnistab pehme pilkega ülevaatenäituste formaadi olemuslikku mitmekesisust, pannes Temnikova ja Kasela galeriikunstnikud ja noored külaliskunstnikud sulnilt omavahel koos toimima.

Kompaktne arv noorema põlvkonna külalisi ja galerii esinduskunstnikke on pandud omavahel vestlema ning ühtlasi on üles leitud nende kõigi loominguline ühisosa või puutepunktid. Olgu siinkohal esile toodud näiteks materjalitundlikkus, argise segipaiskamine, mikro- ja makrovaadete kõrvutamine… Aga ka õrnus ja tonaalne pastelsus, mis omakorda kohtub geomeetrilise kaalukusega.

Võib oletada, et eesliide «post-» näituse pealkirjas osutab kerge irooniaga sellele, et elame ajastul, mil seda nähtuste märkimisväärsuse toonitamiseks sageli kasutatakse. Pealkiri tervikuna aga aitab tegelikult kevadiste grupinäituste formaati ümber sõnastada/mõtestada, tunnistades paljastavalt, et tegu polegi mitte millegi muuga kui talvejärgse (või talvest välja kasvanud) mix’iga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles