Viimasel ajal on mu muusikamaitsesse või -kuulamisharjumusse tekkinud väike nihe või katkestus, nagu ütleksid teoreetikud. Olen täheldanud, et suurem osa mu kuulatavast muusikast saabub Spotifyst kellegi isiku (Eule Chris) kontolt, kes võtab vaevaks koguda kokku kõik plaadid, mida parasjagu ilmunud muusikaajakirjas Wire on arvustatud.
Tellijale
Nädala plaat. Maria Faust tõmbab hinge
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pakun, et julge kolmandik sellest või isegi rohkem on selline improvisatsiooniline segapuder: müra, jazz, avangard, dark, impro, igasugused free-eestäiendiga asjad. Ega need asjad mõisteliselt väga hästi määratletud polegi. Ja siis kuulad. Muusika käib, vahel see äratab tähelepanu ja võtab endaga kaasa, vahel mitte. Nii vilunud improžanri asjatundja ma veel ei ole, et suudaksin selle juures mängijate autorikäekirju ära tunda, ja kas see oleks üldse võimalik või vajalik? Kollektiivsusel ja anonüümsusel on selle kõige juures oma genealoogiliselt tähtis roll kanda.