Paroodia on nõudlik ja tänuväärne žanr. Selle viljelemise sagedus ja kunstiline tase näitavad kultuuri vaimset rikkust ning tervislikku seisundit – soovi ja suutlikkust end kõrvalt vaadata ning iseenese üle naerda. Nali on kultuuri autokommunikatsioonis hea suhtekorralduslik ning väärtust jagav meedium. Paroodia kaudu saab nii kritiseerida kui ka kiita.
Tellijale
Stiiliparoodia meistriklass
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Stiiliparoodia on kirjandusliku huumori kõrgeim klass, sest see käib üsna täpselt määratletud mängureeglite piires ega pea olema lugejale mitte üksnes tabav ja äratuntav, vaid ka koomiline.
Eesti kirjandusest mulle selliseid näiteid mastaapsema ettevõtmisena eriti palju ei meenu. August Kitzberg tuuseldas kogus «Tiibuse Mari ajalikud laulud» (1920) siurulasi, Uno Lahel oli niisuguseid tekste raamatus «Paroodi-koodi-oodiaid» (1969) ning Hando Runnel ehitas ametivendade stiiliparoodiatele oma luulekogu «Kiikajon ja kaalepuu» (1991). Elavas esituses on kirjanduslikke hommage'e, mida ta ise «omlettideks» nimetas, ette kandnud fs.