Fotograaf, kes tabas suurepäraselt inimeste poeetilisi natuure

  • Juhan Kuusi dokfotokeskuses näeb fotolegendi Robert Doisneau paremaid töid.
  • Retrospektiivnäitusel «Pariisi lood» on välja pandud 80 fotot.
  • Francine Doisneau sõnul oli tema isa eesmärk vältida fotodel kramplikkust.
  • Robert Doisneau teostes on põhiline inimlik ja sotsiaalne mõõde.

Robert Doisneau üks tuntumaid töid on «Hôtel de Ville’i suudlus» –tellimustöö aastast 1950 Ameerika ajakirjale Life. 

FOTO: Robert Doisneau

Tallinnas Juhan Kuusi dokfotokeskuses saab praegu esimest korda Eestis näha prantsuse fotolegendi Robert Doisneau suurt retrospektiivnäitust «Pariisi lood», kus on välja pandud 80 fotot. Rääkisime sel puhul suurmehe loomingust paar sõna tema tütre, Francine Doisneau​ga, kes on ühtlasi Doisneau ateljee juht.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele

Kuidas õnnestus teie isal olla hea pildi saamiseks alati õigel ajal õiges kohas?

Mu isal oleks kindlasti väga lõbus sellist väidet kuulda – ta ise arvas alati, et suurem osa ajast kulus häid võimalusi käest lastes! Tal oli tohutult hea huumorimeel ja ta jutustas meeleldi oma möödalaskmistest.

​Tõsi on, et ta peatus väljavalitud motiivide juures väga pikalt. Ta unustas end kaamera taha, ei läinud fotojahile, vaid sulandus tausta ja ootas, kuni juhus, nagu ta seda ise nimetas, oodatud kaadri kinkis.

Tagasi üles