Cannes’is puhus leppimise leebe tuul

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kuldne Palmioks läks korealasele Bong Joon-hole filmi eest «Parasiit», tema eelmise filmi «Okja» võistluskavasse võtmise vastu protestisid kinolevitajad Cannes’is kahe aasta eest väga ägedalt.  FOTOD: Kaadrid Filmidest
Kuldne Palmioks läks korealasele Bong Joon-hole filmi eest «Parasiit», tema eelmise filmi «Okja» võistluskavasse võtmise vastu protestisid kinolevitajad Cannes’is kahe aasta eest väga ägedalt. FOTOD: Kaadrid Filmidest Foto: Kaader filmist

Varasematel aastatel Cannes’i filmifestivalil puhkenud dissonants nn päris kinofilmide ja Net­flixi-taoliste platvormide vahel hakkab vist lahenduse poole tüürima.

Festivali avatseremoonia kanti seekord üle rohkem kui 600s Prantsusmaa kinos, seega tuldi samm vastu n-ö harilikule kinosõbrale. Just kino­organisatsioonid protestid hiljuti energiliselt Netflixi jt voogedastusplatvormide toodetud filmide Kuldse Palmioksa konkursile lubamise vastu, nüüd aga andis festival omalt poolt selge poliitilise märgi – parimate filmide vaatajani jõudmine on meie kõigi ühistes huvides. Nagu festivali üldjuht Thierry Fremaux ühes festivali alguses ilmunud intervjuus ütles, teda huvitab filmide kõrge kunstitase, mitte see, missuguse tootmisskeemi või rahastusplatvormi abil see kõrge tase saavutatakse.

Näib, et sõjakirves on nüüdseks (kas lõplikult, kes teab) maha maetud. Kuldne Palmioks läks korealasele Bong Joon-hole, just tema eelmise filmi «Okja» võistluskavasse võtmise vastu protestisid kinolevitajad Cannes’is kahe aasta eest väga ägedalt, kuna see oli toodetud videovoogudega teenitud rahaga.

Tagasi üles