Suure kunsti tulek kaubanduskonglomeraati 

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
The Shedi avas kunstilise juhi Alex Pootsi ja kuraatori Hans Ulrich Obristi kureeritud installatiivne performance «Reich Richter Pärt».
The Shedi avas kunstilise juhi Alex Pootsi ja kuraatori Hans Ulrich Obristi kureeritud installatiivne performance «Reich Richter Pärt». Foto: Stephanie Berger

Kevad, eriti aprilli algus oli New Yorgi kultuurimaastiku jaoks mitmes mõttes skandaalne. Avati üks maailma kallimaid avaliku ruumi kunstiprojekte Vessel (arhitekt Thomas Heatherwick), mille maksumuseks üle 200 miljoni dollari. 

Paljastati Purdue farmaatsiafirma omanike, kunstipatroonist Sackleri pereseosed opiodide sõjaga ning lõppeks avati keset Manhattani privaatkinnisvaraarendust The Shed.

Irooniliselt tagasihoidlikku nime (shed – tõlkes kuur, katusealune) kandva kunstikeskuse saabumine Manhattanile oli aga mitmeti poleemiline, sest kriitilisemad hääled pidasid seda projekti liiga ambitsioonikaks – suurte nimede paraadiks – või kommertslikuks meelelahutuskeskuseks, mis teenib New Yorgi endise linnapea ja multimiljonäri Michael Bloombergi (kes ühtlasi kandis hoolt projekti rahastuse eest) huve.

Tagasi üles