Aga ooperiteatris tuleb laulja proovi ja osa, kogu oma partii on peas juba esimeses proovis. Ja muide suurtel lauljatel on kümneid partiisid peas, mida nad esitavad edukalt üle maailma. Kujutlege, et on virtuooside orkester. Ja siis tuleb sinna etteotsa dirigent, kes ütleb, et nüüd teeme 40-50 proovi Mozarti sümfooniaga, see orkester saadaks niisuguse dirigendi peessse või hullumajja või nimetaks lihtsalt oskamatuks idioodiks.
Aga sõnateatris on loomulik, et tehakse proffidega kümneid ja kümneid proove, millest palju proove istutakse laua taga ja «analüüsitakse», lihtsas keeles lobisetakse, aetakse isiklikku juttu.
Kui on lugu armastusest, siis igaüks pajatab oma armastuse loo, nagu oleks see nö emotsionaalne mälu kõikse tähtsam. Mis siis aga saab, kui peab tapma näidendis, aga ükski näitleja pole elus mõrvanud, või peab surema etenduses, aga keegi pole veel suutnud surra ja siis ellu ärgata.
Nii et see emotsionaalse mälu jutt on lihtsalt loll pläma. Tähtis ikkagi on kujutlusvõime ja kui seda pole näitlejal, sis pole ka tõelist näitlejat!!! Ja ilmselt pole praegusel näitlejal aimugi, mis tähendab draamanäitleja – virtuoos. Ainult üksikud on suutnud end arendada virtuoosiks, sest kooli eesmärk kahjuks pole noor meister virtuoos .
Praeguse eesti teatrikooli näitleja ettevalmistamise kavas pole ühtegi originaalset mõtet, kõik on laenatud Stanislavskilt, Grotowskilt, Pansolt ja muudelt spetsialistidelt. Tulemuseks on ahvimine, mitte originaalne eesti teatrikool. Ja pole lootustki, et asi muutuks