Urmas Lennuk on kirjanik ja dramaturg, kuid mitte selle pärast ei käinud Arter tal Rakveres külas. Põhjuseks sai hoopis algav peonädal – Urmas Lennuk on üks neist tuhandetest tantsijatest, kel õnnestus läbi raskete treeningute ja karmide hindamiste end tantsupeole murda. «Mis tunne on?» küsime nagu spordireporterid.
Kui olen end Tallinna-Rakvere liinibussis istuma seadnud, saadan Urmas Lennukile SMSi, et minu saabumise täpne aeg sõltub Google Mapsist. Saan vastuseks, et tuleb mulle bussi vastu, sest tal polevat praegu kiire. Autoga?! «Rahvatants on mu ära kulutanud,» teeb mees nalja. Nii et ärge arvake, et suvise ilmaga väikelinna inimesed jalutavad. Olen ise ka väikelinnast pärit ja tean hästi, et seal ei jaluta keegi. Tallinnas jalutatakse, sest parkimiskohti pole ja tasuta ühistransport on ülerahvastatud, väikelinnas seevastu tahavad inimesed jõuda kiiresti ühest kohast teise ja jälle koju tagasi.
Otsustame teineteist sinatada, sest oleme ühevanused, ja ilm on ka teietamiseks liiga palav.
Lennuki kodus ootavad meid tema naine Liisa, tütar Kadi Leen ja kolm kassi, kellest kahe nimed on Tänan ja Palun. «Miks niisugused nimed?» küsin, oletades, et sellel on mingi põnev pedagoogiline tagamõte. «Emme küsis, mis nende nimed on, ja mul ei tulnud muud pähe,» ütleb peretütar, kasside tegelik omanik.
Räägime kõigepealt rahvatantsust. Lugesin üht su varasemat kommentaari, milles pidasid rahvatantsu mitte kõige popimaks meelelahutusviisiks. Mis nüüd juhtus? Kuidas sa selleni jõudsid?
Eks me alguses rühma sees naljatasime, et nüüd rahvatants ka veel, niigi ei peeta meid normaalseteks. Mulle endale meenub kogu aeg Briti naljasari «Balckadder», kus pensionil rahvatantsijat peeti kõige põlastusväärsemaks tegelaseks.