DocPointi programm näitab julgeid vormikatsetusi ja dokumentaale, mis suhtuvad mänguliselt žanripiiridesse.
DocPoint ületab tänavu julgelt žanripiire
Tähelapanuväärseim teos, mille festival DocPoint tänavu koostöös Kanuti Gildi SAALiga vaatajateni toob, on režissöör Kristina Normani elava esitluse kaudu sündiv dokumentaal «Lighter Than Woman», mis on juba saanud sooja vastuvõtu osaliseks nii Itaalia kui ka Läti publiku poolt lisaks Eesti teatrikriitikutele.
«Dokumentaalse audiovisuaalmaterjaliga sümbioosis sünnib kohapeal kordumatu elamus, mis püüab vaatajale pakkuda imet ning panna meid režissööri täpsel õrnakäelisel juhtimisel ületama gravitatsiooniraskust,» kommenteeris teost festivali kunstiline juht Kaarel Kuurmaa. «On see film, mis toodud teatriruumi, või teatrietendus, mis kasutab filmikunsti jutustava vahendina, on juba vaataja enda otsustada, aga igal juhul on kunstniku ja filmirežissöörina tuntud Normani julgus elavas esituses lugu jutustada tähelepanuvääriv.»
Kunsti otsingulistelt radadelt pärineb Poola visuaalkunstniku Jaśmina Wójciki mänguline ja eksperimentaalne «Ursuse tehase sümfoonia», mis ühendab Dominik Strycharski raju helimaailma, tantsulise koreograafia ning Poola traktoritehase ajaloo üle võlli keeratud pöörasusega.
Žanripiiride hägustumist näitab ka Ülo Pikkovi dokumentaalse anima eriseanss pühapäeval kuue lühifilmiga, kus näeb ka tema uusimat teost «Kilpkonn ja jänes», mille maailmaesilinastus toimub tänavusel DocPointi Tallinna festivali avamisel.