Aga kui me käsitame teda antud küsimuses endiselt moraaliotsustuse objektina, siis on tegu moraaliõnnega. Nagel analüüsibki võimalusi, kuidas tavapärased moraalse hinnangu objektid võivad rahutuks tegeval määral sõltuda õnnest, ja see õnn võib olla nii hea kui halb. Sel juhul näib kõik tulenevat kombineeritud mõjust, sellest, kuidas tegu mõjutavad eelnevad ja järgnevad, toimijast olenematud tegurid. Aga keskendumine väljaspool inimese kontrolli olevatele mõjuritele viib selleni, et moraaliotsustuse objektiks olev vastutav «mina» näib haihtuvat — neelduvat pelkade sündmuste korda.
Ühiskonnateadusi on seni püütud arendada ilma sügavama teoreetilise aluseta. Ehkki on selge, et ühiskondlike protsesside mõistmine eeldab selget arusaamist inimloomusest ja inimeste käitumisest, on see seni olnud väga puudulik. Ühiskonnateadus on tuginenud pigem soovipõhistele hüpoteesidele (ideoloogiatele) kui loodusteadusele. Viimasel paarikümnel aastal on asi muutumas.
Evolutsioonibioloogide, neuroloogide, psühholoogide jt ühiste pingutustega on tekkimas arusaam, et inimloomuse mõistmiseks tuleb tunda tema evolutsioonilist ajalugu. Tiit Kärner käsitleb seda lähenemist toetudes Portugali-USA neurokirurgi, närviteadlase ja psühholoogi António Damásio raamatule Asjade kummaline kord: elu, tunded ja kultuuri teke. Selgub, et igal elusorganismil peab olema võime tagada endale elu jätkamiseks vajalikud tingimused (nn homöostaasi imperatiiv), mistõttu on homöostaasi mehhanism ja organismi areng lahutamatult seotud. Damásio vaatleb detailselt nende koosevolutsiooni elusorganismide kogu ahelas ainuraksest kuni inimühiskonnani.
Madalamatelt organismidelt kõrgematele suundudes muudab oma vormi ka homöostaas. Algsest biokeemilisest ning füsioloogilisest liigub see läbi spetsialiseeritud organite, eelkõige närvisüsteemi ja aju tekke viimaks teadvuse tekkeni, mispeale homöostaasi geenipõhist juhtimist hakkab inimühiskonnas asendama kultuur. Aga nii nagu looduse areng on ettemääramatu, juhusest sõltuv, on seda ka inimühiskonna saatus.