Ehkki tol kümnendil ilmus Disneylt menukamaid joonisfilme, mõjus «Mulani» sajanditetaguses Hiinas toimuv lugu haruldasest naiskangelasest, kes sõtta minnes murrab oma rahva nägemuse naistest, täitsa progressiivselt. «Mulan» ei olnud järjekordne suhkrune Disney muinasjutt sätendavas kleidis printsessist, vaid fantaasiat ja ajalugu siduv seiklus kohmakavõitu neiust, kes esitleb end poisina, et minna väeti isa asemel Hiina eest võitlema ning tõestab naisi represseerivale keisririigile, et meessugu ei pruugigi kangem olla.
Nii otsekoheste naisi võimestavate lugude järele praegu nõudlust jagub ning sedavõrd Hiina-kesksel ajaloolisel Hollywoodi filmil on suurepärane võimalus korjata Hiinast uhke kassatulu, nii et «Mulanist» uusversiooni tootmisega astus Disney loogilise sammu. Küsimus on selles, kas värske film Yifei Liuga peaosas rahuldab «Mulani» olemasolevaid fänne ning tõmbab ligi uue põlvkonna.
Need, kes tüdrukuid julgustanud joonisfilmi mäletavad ja armastavad, tunnevad juba «Mulani» alguses ebamugavat võõristust, sest Disney läheneb loole sedapuhku realistlikumalt ja küpsemalt, nagu olekski tegemist tõestisündinud lool põhineva laiahaardelise ajaloofilmiga. See tähendab, et algses «Mulanis» fundamentaalset osa täitnud leebed laulukesed ning armas draakon Mushu, nimikangelase väike sõbrake, uusversioonist täielikult puuduvad. Võib-olla produtsendid kartsid, et kui Mulani seljas kõõlub ninakas olevus ning mõõgavõitluste vahelised pausid on sisustatud laulunumbritega, ei oska vaatajad kaaluka tagamõttega lugu hinnata.
Disney otsus läheneda inspireerivale tegelasele nii täiskasvanulikult võib paista põneva valikuna, aga 200 miljonit dollarit maksnud suurfilm ei suuda kõrvaldatud Mushule ja muusikapaladele kahjuks midagigi uuenduslikku asemele pakkuda. «Mulan» kannatab sama needuse käes, mis kummitanud kõiki eelmisi sama pealiskaudseid Disney uusversioone: see on piisavalt kallis, et kinolinal efektselt sädeleda, kuid süžee seisukohalt ei tundu uusversiooni olemasolu ära põhjendatud. Disney «Mulani» näitlejatega uusversioon mõjub hingetu tootena, mis liinitöö tulemusena ei mõista ideedesse süveneda.