«Tärkav.VaskID» esitles verivärsket puhkpillimuusikat

Esmakordselt Eestis sai kuulda kontserdil ka Eino Tambergi «Concertino trompetile ja puhkpillidele op. 129», solistiks Indrek Vau.
Esmakordselt Eestis sai kuulda kontserdil ka Eino Tambergi «Concertino trompetile ja puhkpillidele op. 129», solistiks Indrek Vau. Foto: Madis Veltman

Eestis on ligi sadakond puhkpilliorkestrit, neist minu teada kaks professionaalset: kaitseväe orkester ning Politsei- ja Piirivalveorkester. Suur kiitus kaitseväele ja politsei- ja piirivalveametile, et seda traditsiooni hoitakse. Sealjuures läheb meie pasunakooride traditsioon tagasi ligi kahesaja aasta taha ja mina ei julge täpselt öelda, kas enne oli Väägvere või Torma pasunakoor, aga ilma kahtluseta on pasunakooride ja hiljem puhkpilliorkestrite ajalugu ka Eesti ajalugu ning rahvusliku ärkamise müüris üks tugevamaid vundamendikivisid.

Neljapäeva õhtul kõlasid Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia (EMTA) suures saalis aga uued puhkpilliteosed Politsei- ja Piirivalveorkestri esituses, ja mitte kahesaja aasta tagused, vaid kohati nii värsked, et isegi kaheksandas reas istuv EMTA rektor Ivari Ilja polnud kõiki neid veel kuulnud. Küll aga panin tähele tema aplausi intensiivsusest, et ta elas oma tublidele tudengitele ning suurepärastele kolleegidele laval vahvasti kaasa.

Kontserdi esimeses osas kuulati EMTA tudengite teoseid, mille seast valiti vaheajal toimunud kuulajahääletusel publiku lemmikuks Andrea Sordano «Śūnyatā». Kontserdi teises osas kõlasid Hando Põldmäe dirigeerimisel Eino Tambergi «Concertino op. 129» Eesti esmaettekanne ­– kus tuleb esile tõsta Indrek Vau soleerimist: ERSO trompetirühma kontsertmeister ja EMTA dotsent esitas kaunis keerukat Eino Tambergi kirjutatud partiid filigraanselt – ning teise teosena Pärt Uusbergi vanade tantsude süidi esmaettekanne, mis siinkirjutaja tagasihoidliku maitse järgi oli ka kontserdi parim teos, aga see maitse on muidugi rahvamuusika poole kaarega kaldu ning sestap ka kaunis subjektiivne.

Tagasi üles