Ühena viimastest enne märtsi vaikust jõudis lavale Tallinna Kammerorkestri kontsert «Kõrvaringi IV: Kaardimäng», kus esitati Eestis vähetuntud väärt muusikat. Erandiks vaid lisalugu Lady Gaga «Poker Face» solistide Maria Listra, Annely Peebo, Marko Matvere ja Mati Turi ning Tallinna Kammerorkestri ja dirigent Tõnu Kaljuste esituses.
GALERII ⟩ Tallinna Kammerorkester tõi lavale ühe maailma lühima ooperi
Toimus maailma lühima ooperi Samuel Barberi «Bridžikäsi» («A Hand of Bridge», libreto autor Gian Carlo Menotti) esiettekanne Eestis. Tegemist on tempoka melodraamaga, mis räägib 9 minutiga loo kahest õnnetus abielus olevat paarikesest – Sally (Annely Peebo) ja Bill (Mati Turi) ning Geraldine (Maria Listra) ja David (Marko Matvere) –, kes saavad kokku kaardilaua ääres.
Lavastaja oli Mehis Pihla, ooperi tõlkis eesti keelde Doris Kareva. Selle süžee hargnes järgmiselt: «Mängu kulgedes laulab igaüks neist aaria, väljendamaks oma tegelikke mõtteid. Sally jaoks on olulisim uue peakatte ostmine, tema advokaadist abikaasa Bill juurdleb, kas Sally teab tema armukesest Cymbelinist, kes ooperi eestikeelses versioonis kannab nime Merilin, ja on mures, kas abikaasa on talle truu. Geraldine’i, keda ignoreerivad nii tema abikaasa David kui ka endine armuke Bill, on mures oma sureva ema pärast ning kibestunud ummikusse jooksnud töö tõttu. David unistab, milline võiks olla ta elu, kui ta oleks rikkam oma ülemusest, kuid nendib lõpuks, et tõenäoliselt ei oleks elu siiski palju erinev praegusest.»
Ka teised esitatud teosed olid Eesti kontserdisaalides haruldased: Barberi „Capricorni kontsert“, kus rütmikus, vahelduv taktimõõt ja džässilikud sünkoobid esindavad ameerikalikku muusikat ning lüürilisemad lõigud peidavad endas üllast paatost, sarnaselt Bachi teisele „Brandenburgi kontserdile“ on teoses kasutatud sooloinstrumentidena oboed (Riivo Kallasmaa), flööti (Eneli Hiiemaa) ja trompetit (Indrek Vau). Barberi elu viimane teos «Canzonetta», kaasaegse USA helilooja Bryce Dessneri pühendusteos „Réponse Lutosławski“ ning Witold Lutosławski, kes mõjutanud ka Eesti vanemad heliloojad, 1950ndate üks olulisemaid teoseid – poola rahvamuusikaga seotud «Väike süit» orkestrile.
Kontsert «Kõrvaring IV: Kaardimäng» toimus 25. veebruaril Tartu Ülikooli aulas ning 26. ja 27. veebruaril Tallinna Filharmoonia Mustpeade maja Valges saalis.
27. veebruari kontserdil andis Tõnu Kaljuste üle ka omanimelise stipendiumi, mille pälvis Rasmus Puur.
Tallinna Kammerorkestrisse kuuluvad hinnatud keelpillimängijad, kelle kontserdid äratavad tähelepanu kunstiliselt terviklike kavade, stiilitundliku musitseerimise ja kõrgetasemelise interpretatsioonitaseme poolest. Orkestri asutaja ja kunstiline juht on Tõnu Kaljuste, kellega koos on antud kontserte Eestis ja kaugemal, sealhulgas Euroopa nimekates kontserdisaalides, New Yorgis Carnegie Hallis ja Pekingi Keelatud Linna kontserdisaalis.