Kaheksa šedöövri lugu Madalmaade kunsti näituselt Kadriorus

Kultuuritoimetus
Copy
Peter Paul Rubens (1577–1640). «Meremees ja naine embamas». U 1614–1615. Õli, puit. 
Peter Paul Rubens (1577–1640). «Meremees ja naine embamas». U 1614–1615. Õli, puit. Foto: The Phoebus Foundation

MADALMAADE KUNST. Loodetavasti varsti Kadrioru muuseumis avaneva näituse «Memlingist Rubensini. Flandria kuldne ajastu» teoste tähenduskihte avab kaaskuraator Greta Koppel.

See näitus on ilmselgelt väga big deal – esimest korda saab Eestis näha hinnalisi Belgiast saabunud kunstiajaloo šedöövreid sellistelt suurkujudelt nagu Hans Memling, Catharina van Hemessen, Frans Floris, Peter Paul Rubens ja Anthony van Dyck. Varem pole siin sellises koguses Madalmaade kunsti nii uhkelt eksponeeritud. Kuid tegu pole lihtsalt kaunite töödega, mis silma paitavad. Näitusel on pika traditsiooniga religioosne kunst, üksikindiviidi tähtsust ja kasvavat eneseteadvust kajastavad portreed eksponeeritud kõrvuti moraliseeriva satiiri ja poliitiliste kommentaaridega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles