Tõnu Kaljuste: hea kunst haarab kõik kvaliteedid

Janar Ala
, toimetaja
Copy
Tõnu Kaljuste nõustus Eesti Filharmoonia Kammerkoori peadirigendi kohale tulema juba aasta tagasi.
Tõnu Kaljuste nõustus Eesti Filharmoonia Kammerkoori peadirigendi kohale tulema juba aasta tagasi. Foto: Sander Ilvest

Nädala alguses tehti teatavaks uudis, et Tõnu Kaljuste naaseb 21-aastase vaheaja järel Eesti Filharmoonia Kammerkoori peadirigendi kohale. Koori, mille ta ise 1981 asutas ja mille järgmine hooaeg on ühtlasi juubelihooaeg. Absoluutse tippkoori, mille BBC muusikaajakiri Classical Music valis 2020. aastal kümne maailma tähtsaima koori hulka. Ta jätkab ka EFK vana koostööpartneri Tallinna Kammerorkestri dirigendina.

Läbirääkimised teie asumiseks EFK peadirigendi kohale olevat kestnud mõnda aega, lugesin kuskilt, ehkki küll teie EPLile antud intervjuust saan teada, et otsustamine võttis teil kaks sekundit. Miks otsustasite koha vastu võtta?

Soovin dirigeerida mulle olulist muusikat ja kujundada järgneval kolmel aastal Eesti Filharmoonia Kammerkoori ja Tallinna Kammerorkestri repertuaari. Läbirääkimised käisid vaid selle otsuse teatavaks tegemise aja üle. Nõustusin peadirigendi postile tulema juba aasta tagasi. Koori direktori Esper Linnamäega otsustasime avalikustada siis, kui tulevad esimesed märgid viiruse leviku aeglustumisest ning otsused publikuga kontserditegevuse algusest.

Peadirigendina juhatate nüüd esimest korda koori Veljo Tormise sünniaastapäeva kontserdiga augusti alguses. Kas on juba põhjust rääkida ka muudest plaanidest või üldisematest suundadest?

28. mail juhatan Kreegi päevade vabaõhukontserte EFKga Tallinnas ja Haapsalus. Seega kohtume ka enne augustit, juba sel kuul. Eelistan praeguses olukorras rääkida meie tulevastest plaanidest tegude keeles. See tähendab, et niipea kui normaalne planeerimine taastub, trükime hooaja kavad, ning kui neid käes hoiame, anname rõõmsalt teada, mis tulemas. Üldiselt jätkame rahvusvahelisi plaadistusi, koostööd Tallinna Kammerorkestri ja külalisdirigentidega, uute a cappella kavade ja muusikateatriga.

Kuidas iseloomustaksite vahepealsete peadirigentide Paul Hillieri, Daniel Reussi ja Kaspars Putninši tööd kooriga? Kas on võimalik neist igaühe perioodi kohta midagi üldistavalt iseloomustavat öelda?

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles