1.–2. oktoobril toimuv rahvusvaheline Tallinn Music Weeki (TMW) konverents keskendub muusikatööstuse uutele võimalustele ja ärimudelitele. Eritähelepanu pööratakse kohaliku ja globaalse vastastikusele mõjule klubikultuurist regionaalsete kontserditurgudeni. 30 aasta möödumist Eesti iseseisvuse taastamisest tähistavad vestlused muusika rollist ühiskondlikes muutustes.
Tallinn Music Week avalikustas tänavuse konverentsi peateemad ja esimesed esinejad
Konverentsi esimeste avalikustatud esinejate seas on Šoti produtsent Howie B, kes on teinud koostööd Björki ja Brian Eno ning ka Maarja Nuudi ja Mari Kalkuniga, Amsterdami esimene öölinnapea Mirik Milan ning muusikatööstuse vaimse tervise ekspert Joanne Croxford Inglismaalt.
Kohaliku kontserdituru edendamisest räägivad nii Euroopa elavmuusika assotsiatsiooni Live DMA koordinaator Audrey Guerre Prantsusmaalt, Baltikumi sõltumatute promootorite võrgustiku Cindy & Kate asutaja Mark Dieler Lätist ning Balkani skene üks värvikamaid tegelasi, agentuuri Password Production ja muusikatööstuse konverentsi PIN asutaja Login Kochishki Makedooniast.
Muusika kasutusest filmis, reklaamis ja mängunduses räägivad suurfilmide ja telesarjade muusikanõustajad Dan Koplowitz ja Thomas Golubić ning Billboardi auhinna laureaadist Brooke Wentz, Ameerika Ühendriikidest, samuti muusikaprodutsent ja litsenseerimise agentuuri Black Cat White Cat Music asutaja Seiya Matsumiya Jaapanist.
Globaalse muusikaturu võimalustest räägivad Live Nationi Soome ja Baltikumi kontserdituuride juht Scott Lavender, Soome muusika ekspordikontori Music Finlandi tegevjuht Kaisa Rönkkö ja Rootsi kontserdiagentuuri Pitch & Smith kaasasutaja Kalle Lundgren Smith.
Koduturgu esindavad teiste seas Eesti Kontserdi peaprodutsent Maarit Kangron, Live Music Estonia juht Henri Roosipõld ja Elena Natale, kelle asutatud klubis HALL toimub tänavuse TMW konverentsi teine päev aruteludega klubikultuurist kui kogukondliku identiteedi loojast ja rahvusvahelise öömajanduse mootorist.
«Tänu pandeemiale oleme märganud muusikavaldkonna varjus olnud külgi nii siseturul kui ka rahvusvaheliselt. Sõnum „mõtle globaalselt, tegutse lokaalselt“ on saavutamas selle tõelist tähendust üle ilma – koduturgu tugevdades arendamegi oma muusikabrände ja ettevõtteid nii, et päriselt tekivad uued töökohad ja pakutakse reaalset tuge uutele talentidele,» kommenteerib TMW konverentsijuht Terje Trochynskyi. «Kohaliku haardega algatusest võib areneda hüppelaud maailma, ja vastupidi – ühe piirkonna kogemus, teadmised ja anne võivad tänu targale tegutsemisele ulatuda üle ilma.»
TMW 2021 konverentsi peateemad:
Mõtle globaalselt, tegutse lokaalselt
Kohaliku ja rahvusvahelise kontserdielu toetamine
Regionaalsed turud Baltikumist Balkanini ja Põhjamaadest Venemaani
Kohalikud juured, rahvusvaheline ulatus
Öökultuur ja -majandus
Glokaalne sound
Muusikatööstuse uued suunad
Megatrendid: tulevikutöö, haridus ja majandus
Uued ärimudelid song managementist digiteenusteni
Sünk: film, mängundus, tehnoloogia, disain
Digipööre – kas tarbija võtab kõik?
Tervishoid ja turvalisus
Karjäär muusikas
Mitmekesisus kui ärieelis
Tiimide loomine
Tulevikutalent laval ja lava taga
Ettevõtte juhtimine
Muusika ja poliitika
Linnaruumi poliitika piirangud ja võimalused
Muusika kui ühiskondlike muutuste kujundaja ja peegeldaja - 30 aastat Eesti iseseisvuse taastamisest!
Kestlik areng
TMW 2021 agenda: https://tmw.ee/et/kestliku-arengu-eesmargid
TMW konverentsi programm valmib koostöös Eesti muusika ekspordi ja arenduskontoriga Music Estonia.
TMW 2021 konverentsist saab osa võtta nii kohapeal kui ka veebiplatvormil. Konverentsi ja kogu festivali programm avalikustatakse järk-järgult eeloleva kevadsuve jooksul.
TMW PRO passid hinnaga 150 eurot ja DigiPRO passid hinnaga 50 eurot on müügil veebipoes http://shop.tmw.ee Telia klientidele kehtib eelmüügist ostetud piletitele 20% allahindlus. Lisainfo: http://tmw.ee/et/piletid-ja-passid
TMW 2021 festivali korraldab ettevõte Shiftworks koos paljude kaaskorraldajatega. Festivali esitleja on Telia, strateegiline partner muusikavaldkonnas on Music Estonia ja suurtoetaja Nordic Hotel Forum. Festivali partnerid on Telliskivi Loomelinnak ja Viru Keskus, meediapartner Postimees Grupp.
Festivali toetavad Kultuuriministeerium, Tallinna Linn ja Tallinna Ettevõtlusamet.
TMW 2021 korraldatakse vastavalt avalikele üritustele kehtivatele reeglitele, mis aitavad vältida koroonaviiruse levitamist.