Blizzard Entertainmenti 1997. aastal avalikkuse ette toodud mäng «Diablo» on jäänud suuresti samaks. Ei ole eriti vahet, kas mängid esimest, teist või kolmandat. Tõsi, esimest kaht, algset versiooni ei taha uuemad arvutid tunnistada, seega jääb üle kolmas. Neljandat lubatakse järgmisel aastal.
Mängumüüt: «Diablo» stressimaandav jõhkrus
«Diablo» mängude sari pakub lihtsat lahendust maailma jõhkrusele. Mis sest, et virtuaalses, ning mis sest, et tumedas fantaasias. Siin maailmas elada on oluliselt hirmsam kui olla ükskõik milliste kollide keskel küberruumis. Jah, see on põgenemine: eskapism selle kõige ehedamal kujul. Nii nagu seda on ka raamatute lugemine ja filmide vaatamine. Ja mis siis sellest?
Reaalsuses ei saa suurt midagi muuta peale iseenda – ja isegi see võib osutuda äärmiselt keeruliseks. Kui läheb hästi, siis muudad midagi enda ümber, midagi natuke paremaks. Kui läheb väga hästi, siis mõjutab su tegevus mingil määral suuremat seltskonda kui su oma pere. Üldiselt aga vajuvad käed abitult rippu – tuleb lihtsalt leppida. «Jumal, anna mulle jõudu aktsepteerida seda, mida ma ei saa muuta, julgust muuta seda, mida ma saan, ning tarkust nende kahe vahel vahet teha,» nagu ütleb müügimees ja eneseabiguru Dale Carnegie.