PM NÄDAL ⟩ DeStudio – Eesti aastal null
Intervjuu Peeter Lauritsa ja Herkki-Erich Merilaga

DeStudio-Stomatoloogika (1993)  FOTO: Repro

1990ndad on natuke müütiline aeg, ikkagi mingis mõttes algusaeg. Ühiskond kees. Selles alguses hakkas tegutsema Peeter Lauritsa ja Herkki-Erich Merila fotoduo.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

​DeStudiot on nimetatud «Eesti nüüdisaegse fotokunsti isadeks». Nemad tegid esimesena kasvõi kunstigaleriis fotonäituse. Pärast neid muutus foto 90-ndate Eesti kunsti üheks juhtmotiiviks. Nagu hakkas ennast ehitama Eesti kapitalism, ehitas DeStudio ennast koos sellega. Ehitas ja reflekteeris. DeStudio tegi reklaame, et finantseerida kunsti. Nende kunst oli toores, mürane, väljakutsuv, irooniline, edev nii ihuliselt kui ka intellektuaalselt, leiutatud käigu pealt.

DeStudio teise ja kõige märgilisema näituse «Haigused ja metamorfoosid II» (1993, toimus Harju tänaval galeriis Luum, praegu on seal Linnagalerii) avamise järgsel hommikul lõhkes Vabaduse väljakul pomm, millega tollased kuritegelikud jõugud klaarisid arveid, ja galerist Georg Poslawski pidi oma seljast põhimõtteliselt klaasikilde korjama.

Tagasi üles
Back