Teisele maailmasõjale järgneval ajal oli vestern, mida võib pidada lausa esimeseks «tõeliseks» filmižanriks, vaikimisi asunud USA-s täitma moraalse šerifi rolli, moodustades seejuures pea kolmandiku Hollywoodi filmitoodangust. Esitades ja taasesitades lugusid, mis kinnitasid võitjate maailmavaadet ning positsiooni siin ilmas, tuginesid vesternid aja kokkuhoiu mõttes juba proovitud stereotüüpidele: metsikud indiaanlased, ohustatud naised ning nähtamatud mustanahalised.
Haistes raha, asusid selle lääne filmižanriga sotsialismivabariikides dialoogi östernid ehk ida vesternid, mis peamiselt kasutasid seda kui võimalust end Ameerikast eristada või siis niisama jänkisid parodeerida. Lihtsad ja head hõimurahvad, kes ahnetele kapitalistidele vastu hakkavad, kuulsaid kauboisid sponsoreerivad karastusjoogid ning metsiku lääne lõpmatute preeriatega asendatud Venemaa kodusõja ida stepid – sotsialismimaade publik oli vaimustuses.
Kõige selle tuvustamiseks tuuakse kolmes linnas, Tallinnas, Tartus ja Jõhvis ekraanile kuus eripalgelist filmi, mis ilmestavad suurepärastelt öst-westi žanri. Tuntumad nendest on kindlasti «Limonaadi Joe», mille östern-paroodias kohtuvad vaiksete filmide ajastu slapstick huumor ja suurepärane tšehhoslovakkia filmimuusika lõbusaks Külma sõja aegseks kompotiks, mis jääb ümisema päevadeks.
«Kodus võõraste keskel» on Nõukogude filmikunsti üks vaieldamatuid pärleid – sama mänguline ja julge, kui «Bonnie and Clyde». Tähelepanuväärne on seik, et filmi üheks peaosalisteks on Tarkovski filmidest tuntud Anatoli Solonitsõn. Tegevus keerleb Venemaa kodusõja järgsel ajal maalilistel steppidel kullavarguse ümber ning sisaldab isegi õrna ühiskondlikku kriitikat, näidates endisi soldateid vaevlemas igavuse käes, nüüd kus pole enam vaenlasi, kellega sõdida.