Tammsaare 1936. aastal ilmavalgust näinud teine ning viimane näidend «Kuningal on külm» ei ole just esimene asi, mis võiks suveteatrile mõeldes pähe tulla. Rahvuskirjanikku hästi hoomav Juhani Salokannel kirjutab, et näidend on selge poliitiline seisukohavõtt ja 1930. aastate sündmuste kannustuses võib muidugi aru saada, kelle vastu sõna võetakse. Ent kas tekstil on ka tänapäeval kandejõudu?
Tellijale
Arvustus ⟩ Narruse kiituseks
Lugu ise on lihtne. On üks muinasjutumaa, mis Elva koolimaja ja spordihoone vahelisel siseõuel on meeldejäävalt ära märgitud. Seintelt langevad lindid, keskel malelauaga markeeritud plats ja sellest kahel pool raiesmikud. Linn ja mets – lavastuses teravalt esilekerkiv tammsaarelik motiiv.
Tollel muinasjutumaa kuningal (Margus Mankin) on külm ja tähtsad riigiülemad kutsutakse kokku, et leida hädale lahendus. Kuningaga sümbioosi moodustav narr (Jan Uuspõld) pakub välja, et ainuvalitseja, kes «ei tea naisest enam ühtigi», peaks sooja saamiseks leidma endale naise, kes ei tohi mehest ühtigi teada.