Eesti krüptokunst liikus uuele tasemele

Copy
Nik Kosmas. Mutations.
Nik Kosmas. Mutations. Foto: Repro

Krüptokunstist on alates kevadest räägitud üksjagu. See kõlav täheühend NFT. Ja kõik need NFT-kunsti kümnetesse miljonitesse ulatuvad oksjonirekordid. Vahepeal küll tulid ka uudised, et turg on kokku kukkunud, aga nüüd jälle siit-sealt loen, et kõik on jätkuvalt väga hästi.

Niimoodi näib uskuvat ka Temnikova ja Kasela galerii, kes koostöös tehnoloogiaettevõtja ja NFT-koguja Edgar Aronoviga ning nelja kunstnikuga – Katja Novitskova ja Tommy Cash Eestist ning Ilja Karilampi Rootsist ja Nik Kosmas USAst – tulid turule NFT-teosega «Mutagen». Kolme tunniga leidis kokku 4136-st NFTst koosnev sari omanikud, keda oli ligi 600. Maksevahendiks Etheri-nimeline (ETH) krüptoraha ja esialgse müügi koguväärtus 536 ETHd ehk ligi 1,4 miljonit dollarit.

«Mutagen» on jätkanud oma elu järelturul, kus näiteks Tommy Cashi genesis-NFT müüdi juba edasi 9,99 ETH ehk umbes 25 000 dollari eest. Uurisime projektiga seotud galeristilt Olga Temnikovalt, et mis, miks ja kuidas.

Miks Temnikova & Kasela galerii otsustas NFT-projektis kaasa lüüa?

Me otseselt ei löönud kaasa, vaid see oli päris loomulik areng, isegi ei tea, kes meist siin kaasa lõi. Aga loomulikult uued tehnoloogiad on põnevad ja samas mul oli tunne, et NFT-maailmas võiks kunstikvaliteet kõrgem olla. Ma olin kogu aeg unistanud projektist, kus kunstnikud töötavad intensiivselt koos arendajatega. Ja Eestist on seda oodatud, tundub loogiline – oleme ju IT hub pluss üks parimatest galeriidest post-nõuka regioonis asub siin.

Kuidas see üldse algas?

See oli jah veidi saatuslik – Rain Lõhmus ja Sten Tamkivi saatsid mulle viieminutise vahega lingi Youtube’i vestlusele Sten Tamkivi ja Edgar Aronovi vahel. NFT-teemalise. Ma olin selleks hetkeks küll märganud NFT-uudiseid, aga tänu sellele videole sain aru, kui palju arenguruumi NFT-kunstil olla võib. Paar nädalat kuidagi seedisin seda vestlust ja siis otsustasin Edgarile kirjutada.

Tagasi üles