Kunstnik Christo näeb omandit kui vabaduse vaenlast

Gregor Kulla
, kriitik
Copy
Vahel üllatab looming kunstnikku ennastki. Christo dokumentaalfilmis «Vetelkõnd». 
Vahel üllatab looming kunstnikku ennastki. Christo dokumentaalfilmis «Vetelkõnd». Foto: Filmikaader

Film «Vetelkõnd» on cinéma-vérité dokumentaal kunstnik Christo Java­cheffi ja tema elukaaslase Jeanne-Claude Denat de Guilleboni suuremõõtmelisest vabaõhuinstallatsioonist «Ujuvad kaid» (2016) Iseo järvel Itaalias.

Installatsioon oli Christo esimene töö pärast «Väravate» (2005) loomist ning Jean­ne-Claude’i surma (2009), mistõttu sest arvatavasti ka dokumentatsioon tehti. «Ujuvad kaid» oli (tasuta!) külastamiseks avatud 16 päeva ning koosnes üle kolme kilomeetri laiuvatest ujuvsildadest, mis olid kaetud merevaigukollase kangaga. «Väravatele» eelnes ehk kunstnikepaari tuntuim teos «Pakitud Reichstag» (1995), mis kujutas endast Ida- ja Lääne-Berliini vahel tühjana seisvat, polümeerriidesse pakitud parlamendihoonet. Christo ja Jeanne-Claude nägid ligi 20 aastat vaeva, et saada projekti elluviimiseks luba. Pakitud Reichstagi hoonest sai ühendatud Saksamaa sümbol.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles