Aktinäitus Pärnus: puurilinnu kingad loksuvad

Copy
Fragment Peeter Alliku maalist «Ma nägin seda» näitusel «Mees ja naine – Eesti naise võim ning vaim» Pärnu Uue Kunsti muuseumis.
Fragment Peeter Alliku maalist «Ma nägin seda» näitusel «Mees ja naine – Eesti naise võim ning vaim» Pärnu Uue Kunsti muuseumis. Foto: Mailiis Ollino

Naine on kunstis alati kohal olnud – olgu ta positsioon olla muusa, abikaasa või lihtsalt müstifitseeritud element. Hiljem, ühiskonna arenemisel, lisandub komade vahele ka kunstnikustaatus. Kuigi sugu on kõigest üks element mitmest, mis indiviidi defineerib, on see tänasel päeval nendest paradoksaalsel kombel kõige kaalukam.

Ka kunstist rääkides hiilib diskursusesse sisse sugu ja hakkab pihta defineerimismäng. Viimasega tegeleb ka selleaastane Pärnu Uue Kunsti Muuseumi XXVIII aktinäitus «Mees ja naine. Eesti naise võim ja vaim» (kuraatorid Mai Levin ja Mark Soosaar), otsides tähendusi ja üritades leida vastuseid olulistele küsimustele.

Naine kui looja

Tagasi üles