Kuna kõrgel asus ka tuvila, on neitsit ilukirjanduses kujutatud lumivalgeid tuvisid söötmas. XIX sajandi rahvaraamatus ei ole midagi kirjutatud juhuslikul alusel: valgeid tuvisid on neitsil ka vaja, et ta saaks sidet pidada oma rüütliga, kes parasjagu ülemeremaal kangelastegusid teeb.
Neitsikamber ja klassika
Neitsikambrist teevad juttu meie ilukirjanduse tipud. Koht Eduard Bornhöhe «Tasujas», kus Jaanus Emma neitsikambri aknast paistvat tuld läbi öö silmitseb, on inspireeritud Friedrich Schilleri ballaadist «Rüütel Toggenburg». Oskar Lutsu «Kevade» Joosep Tootsi poiste magamiskambris räägitud jutustuses figureerivad rändrüütel Siiepokk, vana von Jõmm ja tema ilus tütar, lossipreili Roosalinde von Jõmm.
Siiepokk põrutab nii kõvasti lossi müüridele, et lossipreili tuleb välja ja kukub kui küpse õun vallilt rändrüütli käte vahele. Von Jõmmi loss lööb tonte täis, vana parun ei hakka selle prahiga jändama ja lahkub Kassinurme poole elama. Toots võttis selle kõik üsna värskest allikast, samal, 1896. aastal ilmunud Christoph Schmidti raamatust «Krahw Arno ja Rosalinde». Siiepoki nimi on seal krahv von Sippernak, tüdruku nimi on Rosalinde von Burgund, hea rüütli nimi on Arno von Lindenburg. Paha ja hea ponnistavad seal oma igaveses vastasseisus.
Väekauba viisil abiellu
Alates XI sajandist oli suursugusemates neitsikambrites peegel, kust selle elanik sai enda ilu imetella. Lilli Suburgi rahvuslikkuse vaimust kantud jutt «Liina» (1877), mis autorile selle enneaegsuse pärast paksu pahandust tõi, kirjutas, et enesest lugupidav noor daam hoidis oma buduaaris ka raamatukappi kõige armsamate teostega.