«Türklasega» oli Vaariku lavastuslik lähteülesanne suhteliselt sama mis Haydni teose puhul: panna laval publikule paariks pikaks vaatuseks elama lugu, mis on oma lustlikus jaburuses ebausutav (ning seega ebahuvitav) isegi ooperi kontekstis. See on suur proovikivi, milles õnnestuda mitu korda raskem kui lüürilisi ja traagilisi lugusid lavale pannes.
Kui Haydni puhul lahendas Vaarik ülesande suhteliselt autori- ja ajastutruult, rõhudes režiis peamiselt situatsioonikoomikale, mille solistid (Voldemar Kuslap, Mati Turi jt) näitlejameisterlikkuse toel kõrge leegiga elama panid, siis nüüdses, Rossini ooperi lavastuses oli ta andnud kogu teosele ühtlasi uue dramaturgilise raami: toonud tegevuse tõsielutelevisiooni stuudiosse, teinud ooperist omakorda kaasaegse seebiooperi.
See tundub olevat õnnestunud otsus vähemalt kahes mõttes. Esiteks pakub lisatud teine plaan tänuväärse võimaluse stseene täis lavastada, hoida üleval tempot, luua arvukate lisandunud kõrvaltegelaste (kaameramehed, valgustajad, stilistid jt) kaasabil täiendavat situatsioonikoomikat ning lavalist dünaamikat. Laval on avamängu avataktidest kuni finaalini väga palju sebimist ja sahmimist, kohati ehk isegi liiga palju, kuid see kõik on enamasti ülimalt leidlikult ja suhteliselt maitsekalt muusikasse lavastatud. Mis on väärtus omaette.
Teiseks muudab lavastuslikult lisatud reality show’ keskkond ooperi jabura sisu kui just mitte mõttekaks, siis vähemalt mingilgi moel usutavaks; isegi kuni selleni, et see ei mõju enam nii baroki- ja klassitsismiajastu ooperikunsti tahtliku paroodiana kui originaalis. Vaarik lingib Rossini teose kaasaega, ilma et tulemus mõjuks häirivalt punnitatuna.