(Võtab viiuli, mis näeb välja nagu kitarr.)
Näebki välja paljuski nagu kitarr.
Vaata aga vaata, keel on katki. (Naerab. Väike paus. Uurib keelt.)
Hakkasin ehitama instrumente, mille oluline nüanss on see, et neil on kuus keelt. Nii et nendega saab mängida madalamalt kui viiuliga ja sama madalalt kui kitarriga.
Kui neil on madalam ulatus, saab nendega mängida rütmilisemalt, nagu näiteks kitarriga, mis saadab lauljat. Nii hakkasingi arendama meetodit, millel nimeks strum bowing.
Tahtsin teha seda, mida kitarrimängijad võivad ja saavad teha. Ma ei mõelnudki sellest enam kui viiulist, vaid kui kitarrist ja see kõneles mu ümbrusele arusaadavat keelt. Heliloojana ei ole mul erilist huvi kõnelda abstraktset keelt. Olen huvitatud muusikast, millest mu publik aru saab, aga samas ei taha ma seda rumaldada, lihtsustada, lapsikustada. Vaid teha muusikat, mis suhtleb mu publikuga otse ja keeles, millega nad on harjunud ja mis ei tundu neile, nagu mul oleks mingi muu võõras aktsent.
Aga kui te mängite sellistes traditsioonilisemates ja vanamoodsamates ja euroopalikumates kohtades nagu kasvõi Estonia, kuidas publik reageerib?
Neile tundub meeldivat. (Naerab.) Alati leidub puriste, kes arvavad, et viiul peab jääma ikka viiuliks, selliseks, nagu ta oli sada ja rohkem aastaid tagasi. Aga keelpillidki on aja jooksul muutunud. Stradivarius ei kõla nii, nagu Stradivari selle omal ajal kõlama disainis. Isegi need instrumendid, mida me peame perfektseks, olid ehitatud teisiti, nad ei olnud näiteks nii valjud. Viiulit on ajakohastatud. Mõned mõtlevad, et see peaks justkui kusagil lõppema, aga ma arvan, et need asjad peaksid ajaga kaasas käima ja muutuma. Ma olen oma viiulit moderniseerinud, nagu moderniseeriti omal ajal kitarr, kui see kasvõi vooluvõrku lülitati. Ja nüüd saab sellega teha teisi asju. Jimi Hendrixit poleks klassikalise kitarriga keegi kujutlenud tegemas seda, mida ta tegi.