Ma ei usu näiteks, et saame tõesti midagi feikida. Feikides teeme ikkagi midagi «tõelist», isegi kui see ei ole asi, mida me arvame, et teeme. «Päris» on umbes samasuguse kaaluga mõiste nagu eelmisel aastakümnel luules ekspluateeritud «uussiirus». Siiras kunst – mis asi see veel on? Ja kui laiendada seda üldse elule laiemalt, siis kellegi siiraks nimetamine on tegelikult püüe diskrediteerida teatud elamise-olemise viise, tõstes ühed normaalsuse ja «pärisolemise» pjedestaalile, öeldes teistele, et teie olete friigid ja nii olla ei või, ei saa, minge häbenege nurgas.
Kas näiteks sarimõrvar või pedofiil pole ka siis mingis mõttes siirad? Nad ju järgnevad oma tungidele ja on vastavuses oma nn sisemise sarimõrvari või pedofiili tunnetusega? Nii et küsimus, kas keegi on siiras või päris, on suures osas pigem ebahuvitav ja väga problemaatiline.
Autentsus tantsus on ka huvitav nähe, on isegi olemas töötoad, kus tegeldakse «autentse liikumise» otsimisega. Huvitaval kombel näevad kõik selles osalejad üsna sarnased välja ja liiguvad ka üpris ühtemoodi. Tulemus on minu meelest äärmiselt küsitav, sest lõpuks taandutakse ikkagi essentsialismi, sest miks näevad nn autentsuse otsingud lõpuks nii ühesugused välja? Muide, üks küsimus sulle ka: mis sa arvad, mis asi võiks olla feikimise feikimine?
Feikimise feikimine – sõltub, kas mõelda teesklusest või võltsimisest, aga võltsimise puhul on see kellegi ettekujutluse järeleaimamine, mis omakorda nõuab kujutlusvõimet. Näiteks mul on sõber kunstnik Kadi Estland, kes sajandivahetusel tegi performance’i-gruppi Valie Export Society, mis taasesitas austria kunstniku Valie Expordi aktsioone 1970ndatest, näiteks «Tap and Touch Cinema» («Patsutamise ja katsumise kino»), kus naisel on seljas kast, kuhu saab läbi eesriide panna käed ja katsuda kunstniku rindu.