Loomulik, orgaaniline ja täpne Karenin

Heili Einasto
, tantsukriitik
Copy
Laura Maya Rosiers (Anna Karenina) ja Marcus Nilson (Karenin) «Anna Kareninas. FOTOd: Rünno Lahesoo
Laura Maya Rosiers (Anna Karenina) ja Marcus Nilson (Karenin) «Anna Kareninas. FOTOd: Rünno Lahesoo Foto: Rünno Lahesoo

Inga Sild kirjutas Facebookis pärast Marcus Nilsoni debüüti Kareninina: «Ma olen ju lugenud L. Tolstoi «Anna Kareninat». Eesti keeles ja vene keeles, filme näinud, teatris näinud, ka varasemates koosseisudes sealsamas saalis näinud... Anna abikaasa Karenin oli senimaani minu jaoks inimene, keda ma pole suutnud ei armastada ega austada [...]: kõrk, orienteeritud vaid enesele, oma karjäärile keskendunud külma südamega mees, kelle jaoks abikaasa vaid kaunis aksessuaar... [...] Ja nüüd PÕMM! Mul oli reaalselt Kareninist kahju!» Nende muljetega nõustudes püüan kirjasõna abil avada Nilsoni Kareninit ja seda, mis selle rollikehastuse nii mõjuvaks tegi.

Üllatav oligi Marcus Nilsoni valimine Karenini rolli – ta tundub selle osa jaoks liiga noor. Kuid Nilson kinnitas seda, mida ta ennustas balletikooli lõpuetenduse «Kolme õe» Veršininina (kes samuti pole poisike) – ta kujundas meisterlikult läbi töötatud, psühholoogiliselt veenva rolli. Tema Karenin ei ole nii vana, kui me teda ette kujutame, pigem on tegemist küpse hingega, kes on vanem, kui number passis seda isegi aimata lubab.

«Anna Karenina»

Marina Kesleri ballett Dmitri Šostakovitši muusikale Lev Tolstoi samanimelise romaani ainetel.

Osades Laura Maya (Anna), Cristiano Principato (Vronski), Marcus Nilson (Karenin) jt

Nähtud etendused 3.09 ja 30.09.2021

«Kratt»

Eduard Tubina ballett kahes vaatuses.

Koreograaf-lavastaja Marina Kesler. Dirigent Lauri Sirp. Osades Marcus Nilson (Sulane), – Ketlin Oja (Peretütar) jt.

Nähtud etendus 26.02.2021

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles