Kes kardab nüüdismuusikat ehk AFEKT tuleb taas

Copy
Sellest, mida veel ei ole: Monika Mattiesenit köidab ja teeb uudishimulikuks kõik, mida pole veel kogenud, seda nii muusikas kui ka laiemalt kunstis.
Sellest, mida veel ei ole: Monika Mattiesenit köidab ja teeb uudishimulikuks kõik, mida pole veel kogenud, seda nii muusikas kui ka laiemalt kunstis. Foto: Peeter Langovits

Kes kardab nüüdismuusikat, võib küsida. Ja vastata, et paljud, aga mitte kõik. Briti popikriitik David Stubbs kirjutas millalgi raamatu pealkirjaga «Miks saadakse aru Rothkost, aga ei saada aru Stockhausenist» – ta arutleb seal, miks kaasaegse kunstiga suhestumine või vähemalt 60ndate abstraktse maalikunstiga suhestumine läheb hõlpsamalt kui tollase avangardse heliloominguga.

Selle suletud ja esoteerilise imidžiga Kölni geeniuse loomingut kohtab ka tänavusel AFEKTil. Pianist Taavi Kerikmäe esitab näiteks Stockhauseni teoseid «Spiral» ja «Solo» (mõlemad turbulentsest aastanumbrist 1968).

Ka festivali kunstilise juhi, flötisti ja helilooja Monika Mattieseniga suhtlen siis, kui ta Kölnis viibib. Neil pidid olema kolmapäeval teoste esmaettekanded AFEKTi traditsioonilisel esitluskontserdil Saksamaal, aga need jäid haigestumise tõttu ära.

Tagasi üles