Probleem: Spotifyl on üle maailma 165 miljonit maksvat kasutajat, tasuta kuulajaid veel mitu korda rohkem. Eelmisel aastal oli selle tulu 7,88 miljardit eurot. Aga iga mängukorra pealt maksab konglomeraat autoritele mitte sente, vaid sendikümnendikke. Ega teiste voogedastusteenustega – Tidal, Apple Music, Amazon Music ja muud – asi ka palju parem ei ole. Seda tahab Fairmus ning selle idee autor jazz-muusik Reigo Ahven muuta.
Tellijale
Käes on aeg muusika eest õiglast tasu maksta
«Fairmus on nagu fair trade, aus kaubandus, ainult muusikas,» ütles Ahven. «Asutasime selle Tõnis Kivisilla, Juko-Mart Kõlari ja Kristjan Ulstiga. Spotify sünnist möödunud 13 aasta jooksul on selgeks saanud, et senise voogedastusmudeli järgi ei hakkagi muusikud kunagi teenima, aga see on OK, sest see on väga hea rahvusvaheline turunduskanal. Muusikud said sissetuleku kontsertidest, aga pandeemia lõikas selle voo päeva pealt läbi. Me tahame, et muusikud saaksid Fairmusi õiglast tasu ka internetis mängitava muusika eest.»