Florian Zelleri kirjutatud ja Tanel Jonase lavastatud «Ema» esimese stseeni lahti rulludes tõuseb tasapisi õhku küsimus, kas Ema kimbutab sama haigus, mis Zelleri «Isa» nimitegelastki. Teisisõnu – kas ka Ema põeb aina süvenevat dementsust, mis nihestab tema mälu ja maailmataju, toob lavastusse aloogilisi stseene ja suhteid. Nimelt korrutab Terje Pennie kehastatud naine ikka ja jälle ühtesid ja samu küsimusi, kuigi vastused on tal justkui käes. Aga ei, probleem pole sedapuhku siiski mälus, vaid valus. Valus, mis suubub lõpuks eksistentsiaalsesse kriisi.
Tellijale
Kuidas Emal vaimne tervis on?
Ema Anne on keskealine naine, tema poeg elab eraldi ja tema abikaasa äratab oma truuduse vallas kahtlust. Eelkõige algabki Anne’i valu neist kahest olulisest mehest tema elus ning hirmust nende kaotamise ees. Terje Pennie tegelaskuju paistab avastseenist peale sestap häiritud: kui Anne ei kõnele, tuhmistub tema silmavaade, pilk pöördub sissepoole ja kolab kuskil juurdunud muremõtete vahel. Kui ta kõneleb, siis – nagu öeldud – korduvad naise küsimused, aga purskuvad välja ka pettumusest läbi imbunud solvangud abikaasa Pierre’i (Margus Tabor) suunal.