Bertolt Brechti «Galilei elu» on Eestis lavastatud vaid korra, samuti Vanemuises ja kuuskümmend aastat tagasi (1961, lavastaja Kaarel Ird, nimiosas Helend Peep). Lavastajate liidu andmetel on «Galilei elu» Karl Laumetsa kümnes lavastus, nii et väikene juubel, ent arv pole täpne, nimekirjast puudub vabariigi aastapäeva kontsertlavastus «Igal linnul oma laul» (2020).
Laumets lavastajana ei tegele kribu-krabuga, vaid inimeseks olemise põhiküsimustega. Brechtile eelnevad Ibseni «Peer Gynt», Orwelli «1984», Vegesacki ning Moppeli ja Laumetsa «Balti tragöödia». Kui neid nelja lavastust vaagida-vaadelda hetkemõjus, veel piisava ajalise distantsita, tundub «Galilei elu» läbivas stilistikas iseäranis terviklik, vormistatud teatraalse rangusega, kristalliseerunud sõnumiga. «Peer Gynt» jäi tervikmuljes siiski eklektiliseks, «1984» aga sõnumi erikaalult hõredaks. «Balti tragöödia» seevastu on mällu talletumas sugestiivse pildina, mis sisus ja vormis tasakaalustatum, kui arvustajad seni ehk tajunud ja sõnastanud.