Teil tulid sel sügisel üsna ühel ajal välja romaan, näitus ja album. On see ajastus juhuslik ning kas või kuivõrd moodustavad need teosed mingi kontseptuaalse terviku?
Need on otsekui erinevad ajuaktiivsuse mustrid, mis kokku sattudes panevad uskuma, et eksisteerib midagi keskset ja ühtset, teadvus või minasus. Nad moodustavad terviku ainult selle illusoorse keskjaama ehk siis KIWA kaudu. Tegelikult on need kolm väga erinevat projekti, mis lihtsalt kaosemaagia tõttu kõik tänavu oktoobris kulmineerusid. Ükski neist ei ole kindlates žanripiirides. Raamat on kirjutatud, pidades kõrvas viimase paari aasta post-rave-muusika rahutuid ja ülestimuleerivaid rütme, näituseinstallatsioon vastupidi on meditatiivne, koosnedes peaasjalikult helidest ja konkreetsest luulest, plaat aga on puhas muusika, mis kõlab materiaalsena, nagu nähtamatu arhitektuur.
Muusikuna mäletan ma teid eelkõige Tartu hardcore punk-ansambli Nyrok City 1990. aastate keskpaiga kuldsest koosseisust. Kas tänavu ilmunud «enter the untitled» on teie debüütalbum sooloartistina?
Nyrok City oli piirinähtus roki ja minimalistliku avangardi vahel – pikad lood koosnesid vaid mõnest noodist, unikaalseks tegi need kiirus ja jõulisus. 1990. aastate keskel hakkasid mind huvitama senikuuldamatud helid ja seeläbi elektrooniline muusika. Muusikas on kõige olulisem luua uusi helisid ja nendest lähtuvaid teadvusseisundeid, mitte kasutada olemasolevaid ja äratuntavaid palette, nagu rokiinstrumentaarium, sümfooniaorkester või valmisdisainitud saundide pangad.
1990. aastate teises pooles tutvustas Rainer Jancis mind impro-muusikaga ja kaasas oma projektidesse. 2000. aasta paiku hakkasin arvutiga muusikat tegema ja kümnendi lõpus tegelema rohkem füüsiliste masinate ja enda salvestatud helidega. 2014. aastal esinesin Kaliningradi sound art-festivalil, kus mind kutsuti Stockholmi Elektroonilise Muusika Keskuse residentheliloojaks. Neil on olemas Euroopa suurim Buchla 200 süsteem, mida hüütakse eriti rikkaliku kõlapaleti tõttu süntesaatorite stradivaariuseks.